Thursday 23 December 2010

Raja & Ratu


Kata orang aku bintang
Terang cahaya cerlang
Lebar senyumku memandang tegak
Ada dua lagi bintang
Dari atas pundakku
Sinar saban waktu
Gemerlap suluhan cinta
Kasih seluruh jiwa

Kata orang aku cemerlang
Puncak jaya aku tawan
Manis wajahku melihat bawah
Ada dua teguhan tiang
Dari bawah tubuhku
Sokongan tiap detik
Dalam pendakian sukar
Membawa aku keatas
Melihat seluas alam

Kata orang aku hebat
Punya bakat
Punya kerjaya
Punya segalanya
Tegas kataku memberitahu
Berdiri kiri dan kananku
Ayahanda bonda
Yang jauh lebih hebat
Yang jauh lebih berbakat
Yang jauh lebih berusaha
Yang senantiasa memanjat doa

Mendidik
Mengajar
Memberi tauladan
Sampai suatu ketika
Aku jadi insan berguna

Ayahanda bonda
Hanya kamu
Raja dan ratu sebenarnya!

Wardah as-Syauk
15 Jun 2008
Cheras, Kuala Lumpur

"Rabbanag firlana..zunubana..waliwalidaina..warhamhuma kama rabbayani saghira"

No comments:

Post a Comment